Людям із порушенням зору
Стандартна версія

Мелітопольська районна державна адміністрація
ОФІЦІЙНИЙ САЙТ

Субсидії

5
1307

Як дізнатись чи призначили житлову субсидію онлайн?

Сім’ям, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021, житлова субсидія з травня 2021 року на наступний термін перепризначена автоматично без особистого звернення громадян, крім категорій громадян для призначення субсидії на наступний термін з травня поточного року, яким необхідно подати нові заяву та декларацію, а саме:

  • сім’ям, яким субсидія надавалася у грошовій безготівковій формі (тобто перераховувалися на рахунки надавачів комунальних послуг через АТ «Ощадбанк»);
  • сім’ям, яким субсидія була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень (будинків); індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщені особи);
  • сім’ям, яким субсидія призначалась без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації (на фактично проживаючих осіб).

Для зручності населення у відкритому доступі за посиланням https://subsidii.ioc.gov.ua/ знаходиться Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій, за даними якого громадяни можуть перевірити інформацію про призначення субсидії.

За допомогою реєстру можливо дізнатись чи призначили сім’ї житлову субсидію, термін, на який призначено субсидію, розмір призначеної субсидії, спосіб виплати та назву управління соціального захисту населення, в якому зберігається особова справа отримувача субсидії.



Інструкція щодо реєстрації фізичної особи-отримувача субсидії у безготівковій формі в Особистому кабінеті на сайті Ощадбанку



До уваги отримувачів субсидії на 2021-2022 опалювальний сезон

6678 домогосподарствам Мелітопольського району, яким субсидія призначена з 01.05.2021, протягом жовтня 2021 буде проведений розрахунок на опалювальний сезон з урахуванням послуги опалення.

Для призначення житлової субсидії домогосподарствам, які отримували її в опалювальному сезоні 2020-2021 років, та  яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій безготівковій формі;
  • була призначена за фактичним місцем проживання осіб. (Це стосується орендарів житлових приміщень, індивідуальних забудовників та внутрішньо переміщених осіб, оскільки необхідно підтвердити місце фактичного проживання);
  • була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації. Для призначення субсидії на фактично проживаючих осіб необхідно додати документи, що підтверджують факт непроживання окремих осіб за місцем реєстрації, зокрема, довідки з місця роботи, навчання, проживання за іншою адресою,

потрібно подати нову заяву та декларацію для призначення житлової субсидії на опалювальний період 2021-2022 рік.

Для призначення субсидії необхідно подати:

  • заяву;
  • декларацію;
  • довідки про доходи – у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування;
  • копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);
  • договір наймання (оренди) житла (у разі наявності).
  • у разі потреби громадянин має подати інші документи, якщо це необхідно для розгляду питання по суті.

Умови, які унеможливлюють отримати субсидію

Під час призначення житлових субсидій переглянуті підходи до врахування майнового стану, зокрема, це здійснення одноразових вартісних покупок, здійснення операцій з купівлі іноземної валюти, банківських металів, перетину кордону тощо.

До умов, які були визначені раніше та за наявності яких субсидія не призначається, додано:

1) якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у власності:

  • більше ніж один транспортний засіб, з року випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа);
  • більше ніж одне житлове приміщення (квартиру, будинок), крім житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності, житла розташованого в сільській місцевості, на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, або житла, непридатного для проживання, що підтверджено актом обстеження технічного стану житлового приміщення;

2) якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства на перше число місяця, з якого призначається субсидія має на депозитному банківському рахунку кошти у сумі, що перевищує 100 тис. гривень;

3) якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед призначенням житлової субсидії здійснив купівлю на суму більше 50 тис. грн:

  • іноземної валюти, банківських металів;
  • іншого нерухомого майна, крім земельної ділянки, квартири, будинку;
  • цінних паперів, віртуальних активів;

або здійснив:

З 1 травня 2021 скасована діяльність та повноваження комісій, утворених місцевими органами влади, які приймали рішення про призначення житлових субсидій в окремих випадках за наявності умов, за яких субсидія не призначається. Відтепер, всі рішення щодо призначення субсидії будуть прийматися структурним підрозділом з питань соціального захисту населення на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства та/або документів, необхідних для розгляду питання по суті.

Як подати документи для призначення субсидії

Звернутися за оформленням субсидії можна одним із таких способів:

  • через уповноважених осіб територіальних громад або Центри надання адміністративних послуг;
  • заповнені бланки можна надіслати поштою на адресу органу соціального захисту населення;
  • через електронний сервіс, який розміщено на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики https://www.msp.gov.ua

Бланки заяви та декларації можна роздрукувати з офіційного веб-сайту Мінсоцполітики https://www.msp.gov.ua/news/16214.html.

Нові зміни

11.08.2021 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова № 842 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка набирає чинності 14.08.2021 року. Постановою внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, а саме:

  • скасовується норма щодо громадян-жителів сільської місцевості, які протягом періоду, за який враховуються доходи, мали суму середньомісячної нарахованої заробітної плати менше від розміру мінімальної заробітної плати не більш як на 50 відсотків і водночас єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплачено у розмірі, не меншому ніж мінімальний, за всі місяці протягом зазначеного період;
  • житлові субсидії будуть призначатися у разі купівлі квартири (будинку) на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис гривень, протягом шести місяців після продажу іншої квартири (будинку), що були єдиним житловим приміщенням у власності особи, на підставі підтвердних документів;
  • житло, отримане дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, особою з їх числа за рахунок державного чи місцевого бюджету, житлових приміщень у гуртожитках не враховуватиметься як «більше ніж одне житлове приміщення» до кількості житла, яке перебуває у власності особи.


До уваги отримувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг!

З 1 серпня 2020 року в Україні відкрито ринок природного газу для побутових споживачів, що надає можливість громадянам самостійно обирати постачальника газу.

Для розрахунку розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг щомісяця органи соціального захисту населення отримують від виконавців послуг відомості про забезпеченість громадян послугами та про розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги, у тому числі постачання та розподіл природного газу.

Зазначені відомості отримуються органами соціального захисту населення на підставі отриманої від пільговиків та отримувачів житлових субсидій інформації про набір отримуваних ними житлово-комунальних послуг, а також про дані підприємств – надавачів цих послуг (назва, код ЄДРПОУ, номер особового рахунку тощо).

Своєчасне надання громадянами інформації органам соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг забезпечить актуальний та правильний розрахунок розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

З огляду на зазначене, з метою своєчасного та в повному обсязі надання громадянам передбачених законодавством соціальних гарантій, звертаємося з проханням до пільговиків та отримувачів житлових субсидій в найкоротші терміни повідомляти органи соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг, зокрема постачальника природного газу для побутових потреб. Для цього необхідно написати заяву та додати копію договору з новим постачальником, в якому обов’язково повинен бути вказаний особовий рахунок заявника, дата приєднання (переходу) та вид тарифу.



Проведено автоматичний розрахунок субсидії на новий опалювальний період 2020 – 2021

В автоматичному режимі субсидій  нараховано 3465 сім’ям. Сім’ї які не отримують субсидію ще можуть звернутися з заявою та декларацією до уповноважених осіб сільських рад. У разі подання заяви протягом двох місяців з початку опалювального сезону житлова субсидія призначається з початку такого сезону.

Кожного місяця сума субсидії розраховується в залежності від нормативів та зміни тарифів на комунальні послуги (вартість природного газу, наприклад, змінюється щомісяця).

В жовтні субсидія розраховується з урахуванням опалення з 16.10.2020 по 31.10.2020. А з листопада з урахуванням норм опалення на повний місяць.

В жовтні 2019 року субсидію отримували 3191 сімей, а в жовтні 2020 року 3465 сімей, що на 274 сім’ї меньше ніж в поточному році .

Максимальна сума субсидії в жовтні 2019 році складала 997,72 грн., в жовтні 2020році склала 999,66 грн.

Загалом в опалювальний період 2019 – 2020 років субсидію отримували 4149 сімей. За 12 місяців  з жовтня 2019 року по вересень 2020 державою виділено 27767280, 67 грн. для надання субсидії населенню Мелітопольського району.



Як будуть призначатися житлові субсидії на опалювальний період 2020 – 2021 років

Нагадуємо, що в травні 2020 року управління соціального захисту населення виконало автоматичне призначення субсидій всім одержувачам, які користувались субсидією в опалювальний період 2019 – 2020 років.

Відповідно до рішення Уряду на період карантину субсидія була призначена і тим домогосподарствам, які на загальних підставах не мали права на допомогу та, зазвичай, їм субсидія призначалась за рішення комісії (набуття права на майно, вартістю, більше 50 тис. грн., серед членів домогосподарства є особи, які зареєстровані, але не проживають та інше).

На опалювальний період 2020 – 2021 роки також виконано масовий автоматичний перерахунок субсидій через наявність плати за опалення. Тому заявникам немає необхідності звертатись особисто за призначенням субсидії на опалювальний період.

Для призначення субсидії з жовтня 2020 року враховуються доходи за період з січня по червень 2020 року. Обчислення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства буде проводитись відповідно до нового Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в липні 2020 року. Але, як і раніше, основною умовою для призначення житлової субсидії залишається сплата єдиного соціального внеску.

Ще раз нагадуємо про обов’язок заявника повідомляти протягом 30 днів про зміни складу зареєстрованих, членів сім’ї, набуття права власності на майно, аби не допустити на майбутнє неприємних ситуацій, коли виникає переплата державних коштів.

Звертаємо увагу, що для уникнення масового зростання заборгованості споживачів за отримані житлово-комунальні послуги та збереження стабільності їх постачання, необхідно забезпечити оплату спожитих послуг. Так, одержувачі субсидії мають самостійно контролювати своє споживання житлово-комунальних послуг і своєчасну сплату рахунків за них у повному обсязі (а не розмір обов`язкового платежу, як було раніше) підприємствам – надавачам послуг, оскільки призначена житлова субсидія може бути припинена за поданням управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг у разі, коли управлінням отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340,00 грн).

Шановні мешканці Мелітопольського району! За додатковими роз’ясненнями стосовно отримання Вашими домогосподарствами житлових субсидій, Вам необхідно звертатись до уповноважених осіб сільських рад, де Вам нададуть професійні консультації та видадуть повідомлення про призначення та розмір нарахованих субсидій.



До уваги населення! Субсидія допомагає оплатити комунальні послуги!

У зв’язку з наближенням осінньо-зимового періоду 2020/21 років та під час дії карантину все більш актуальним питанням стає забезпечення своєчасного та якісного надання комунальних послуг, як для підприємств-надавачів таких послуг, так і для громадян, які їх отримують. Адже безперервне здійснення постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання, водовідведення, вивіз побутових відходів та надання інших необхідних послуг прямо залежить від своєчасної їх оплати, здійснити яку для деяких категорій населення в даних умовах стає дуже важким завданням.

Для забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг у державному бюджеті передбачаються кошти, які забезпечують дію програми житлових субсидій, завдяки якій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу: що менші доходи домогосподарства, то меншою є частка обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги. Механізм використання коштів для виплати житлових субсидій громадянам визначається Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 р. № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 р. № 807) (далі – Положення).

Відповідно до норм Положення, житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги та призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і розміром обов’язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Для призначення житлової субсидії громадянин подає заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формами, встановленими Мінсоцполітики. Заява та декларація з необхідними документами для призначення житлової субсидії приймається уповноваженою особою виконавчого органу сільської, селищної ради територіальної громади.

Разом з тим слід зауважити, що є певні причини, визначені  пунктом 14 Положення, за наявності яких субсидія не призначається. Серед них, підпунктом 5 пункту 14 Положення визначено, що житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ “Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі).

Разом з тим, за наявності заборгованості житлову субсидію може бути призначено на наступний період за рішенням комісії, утвореної органами місцевого самоврядування, на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, з урахуванням конкретних обставин, що склалися.

Крім того, існує механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг і житлова субсидія у цьому випадку призначається за умови укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).

Також, для підтримки населення в період проведення карантинних заходів 25.03.2020 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова № 247 «Про особливості надання житлових субсидій» , якою передбачено:

– призначати житлову субсидію громадянам, які були звільнені з роботи в період карантину відповідно до пункту 1 частини першої ст. 40 Кодексу законів про працю України і зареєструвалися в службі зайнятості як безробітні, на підставі заяви про призначення субсидії та інформації центру зайнятості щодо їх перебування на обліку. При цьому до розрахунку житлової субсидії враховується  розмір призначеної допомоги по безробіттю без урахування сум отриманої заробітної плати;

– заборону припинення під час карантину призначених житлових субсидій, за винятком випадків, що унеможливлюється їх надання;

– збільшення на 50% соціальних нормативів користування окремими комунальними послугами в місяцях дії карантину.

Таким чином, найбільш вразливі категорії населення забезпечуються державною підтримкою.



Зарахування невикористаних коштів житлової субсидії на поточні рахунки одержувачів субсидії в АТ «Ощадбанк»

Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунку для виплати житлової субсидії, відображені на облікових записах одержувачів житлової субсидії, які утворилися станом на 1 червня, виплачуються одержувачам субсидій шляхом перерахування таких коштів на поточні рахунки зазначених осіб, відкриті в Банку.

Для категорії клієнтів, які мають поточні рахунки, відкриті в АТ «Ощадбанк», для виплати соціальної допомоги/депозитів та процентів по ньому/заробітної плати, відкриті на тарифному пакеті «Мій рахунок» або «Зарплатний», в автоматичному режимі на підставі персональних даних одержувачів субсидії, які зазначені в реєстрах нарахованих субсидій, здійснюється пошук в інформаційних системах Банку поточних рахунків, по яких не встановлено блокування операцій, не накладено арешт та платіжні картки, які випущені до цих рахунків, не заблоковані.

!!! У разі наявності у клієнта декількох поточних рахунків, обирається поточний рахунок, дата відкриття якого найближча до поточної дати.

Для категорії клієнтів, які не мають відкритих поточних рахунків, в АТ «Ощадбанк», для виплати соціальної допомоги/депозитів та процентів по ньому/заробітної плати, відкриті на тарифному пакеті «Мій рахунок» або «Зарплатний» після автоматичного пошуку поточних рахунків, та у разі відсутності у клієнтів рахунків, Банком в автоматичному режимі відкриваються поточні рахунки на користь одержувачів субсидії.

!!! Поточний рахунок відкривається у відділенні банку, яке найближче територіально розміщено до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, в який подавалася заява на призначення субсидії. Одержувач субсидії після 10 червня 2019 року може звернутися до контакт-центру АТ «Ощадбанк» (тел.0-800-210-800) для уточнення адреси відділення, в якому йому відкрито рахунок.

Одержувач субсидії звертається до відділення Банку, в якому відкрито рахунок, з документами, що дають змогу Банку верифікувати клієнта (паспорт, код), та отримує електронний платіжний засіб (платіжну картку).

Нагадуємо, що:

  • поточні рахунки на тарифному пакеті «Мій рахунок» — відкриваються безкоштовно;
  • видача коштів з поточних рахунків, відкритих на тарифному пакеті «Мій рахунок» в касі Банку, банкоматах Банку та банках-партнерах здійснюється без комісійної винагороди;
  • зарахування коштів готівкової субсидії на поточні рахунки клієнтів, відкриті на рахунки для виплати соціальної допомоги/депозитів та процентів по йому/заробітної плати здійснюється без комісійної винагороди;
  • комісія за підключення до смс-інформування сплачується відповідно до Тарифів за обслуговування поточного рахунку з використанням платіжної картки за тарифним пакетом «Мій рахунок».

Запитання можна задати за телефоном відділу забезпечення здійснення пасивних та касових операцій Ощадбанку: (061) 769 19 89; (061) 239 58 12.



До уваги отримувачів субсидії

Стартує ще одна модель монетизації субсидій – «живі» гроші для розрахунків за комунальні послуги виплачуватимуться безпосередньо одержувачам субсидії. Отже всі, кому призначено субсидію в 2018 році, отримають у березні готівку для оплати комунальних платіжок за лютий 2019 року. Відповідно, у квітні прийдуть кошти для розрахунку за спожиті у березні послуги, у травні — за квітень. Субсидію пенсіонерам виплатять органи Пенсійного фонду, решті субсидіантам вона буде перерахована грошовим переказом через державний «Ощадбанк», який повідомляє наступне.

Для клієнтів, яким субсидії було призначено до 31 грудня 2018

Клієнти всіх категорій, яким субсидію було призначено до 31 грудня 2018 року, отримуватимуть субсидію у грошовій формі з березня 2019 року. Рахунки за комунальні послуги надходитимуть в повному обсязі без урахування субсидії, і субсидіант має самостійно і своєчасно оплачувати їх, використовуючи отримані кошти. Кошти, які в нього залишаться після отримання субсидії та оплати комунальних послуг (заощаджені за рахунок економного споживання послуг), він зможе витрачати на власний розсуд.

Для субсидіантів, які не є пенсіонерами

Для зручності всім субсидіантам, які не є пенсіонерами, необхідно перед відвідуванням банку пройти реєстрацію на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua або в Контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території України). Це дасть субсидіанту змогу самостійно обрати найближче відділення, зручний час та дату для отримання субсидії без черг.

Отримати субсидію ця категорія субсидіантів зможе з 12 числа кожного місяця грошовим переказом через систему «Швидка копійка» Ощадбанку або на поточні рахунки, відкриті в Ощадбанку. Для отримання потрібні лише паспорт та ідентифікаційний код.

При цьому якщо субсидіант, який не є пенсіонером, вже має поточний рахунок в Ощадбанку, то субсидію автоматично буде зараховано саме на цей рахунок, і Ощадбанк надішле SMS про її надходження (за умови активованої послуги SMS-банкінгу).

Якщо субсидіант не має  поточного рахунку в Ощадбанку, Міністерство соціальної політики надішле адресне повідомлення про суму призначеної субсидії та механізм її виплати через Ощадбанк.  При отриманні першої субсидії в грошовій формі через систему грошових переказів «Швидка копійка» субсидіанту буде запропоновано відкрити поточний рахунок. Це дасть змогу при зарахуванні подальших субсидій отримувати від Ощадбанку SMS про надходження субсидії (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Не потрібно буде кожного разу відвідувати відділення для отримання субсидії — вона буде автоматично зараховуватись банком на картку; отримуючи субсидію на картку, клієнт матиме змогу знімати кошти в будь-якому банкоматі, а також зручно та своєчасно оплачувати комунальні послуги в мобільному або інтернет-банкінгу «Ощад 24/7».

Для субсидіантів – пенсіонерів

Зазначаємо, що субсидіантам-пенсіонерам не потрібно додатково реєструватись для отримання субсидії. Пенсіонери-субсидіанти отримають субсидію одночасно з пенсією через Укрпошту або на свій банківський пенсійний рахунок (в Ощадбанку чи іншому банку, в якому вони зазвичай отримують пенсію).

Довідково:

Щодо інформації з будь-яких питань, пов’язаних із призначенням субсидії, субсидіантам слід звертатись до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, телефонувати на урядову «гарячу лінію» (1545) або подавати звернення на сайті урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.

Щодо інформації про спожиті послуги, нараховані суми, розмір заборгованості / переплати субсидіанти можуть звертатись до постачальників комунальних послуг.

Щодо реєстрації для відвідування відділення та механізму отримання виплат потрібно звертатись до Контакт-центру Ощадбанку, тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території України).