Людям із порушенням зору
Стандартна версія

Мелітопольська районна державна адміністрація
ОФІЦІЙНИЙ САЙТ

Запобігання і протидія корупції

17
2610

Кампанія декларування 2022

НАЗК опублікувало нові роз’яснення до кампанії декларування 2022 року



Закон України “Про запобігання корупції”

Спеціальна телефонна лінія для повідомлень про порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції”  (0619)43-10-13

Електронна поштова скринька для звернень про порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції”  [email protected]

 

 

Можливо отримати роз’яснення для заповнення декларації:

  1. Зверніться до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі за консультацією.Їхні контакти можливо знайти за посиланням на мапі, яку ми розробили для вас у 2020 році: https://nazk.gov.ua/uk/katalog-upovnovazhenyh/.
  2. Зателефонуйте до Контакт-центру НАЗК, створеного у 2020 році:
    +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00.
  3. Ознайомтеся з роз’ясненнями щодо заповнення декларацій у базі знань НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/. Працює зручний пошук за ключовим словом.
  4. Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром звернітьсяза адресою [email protected] або заповніть форму зворотнього зв’язку на вебсайті НАЗК.

Зазначаємо, що через набуття чинності закону, який частково відновлює повноваження НАЗК, ви знову можете подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані в електронному вигляді в Реєстрі декларацій.

НАЗК також працює над подальшим спрощенням декларування та готує для вас нові довідкові матеріали, які стануть у нагоді під час заповнення декларацій. Щоби найпершими отримувати інформацію про нові сервіси, підписуйтеся на оновлення на вебсайті та Telegram-канал (https://t.me/NAZK_gov_ua).

Як отримати необхідні для заповнення декларації дані онлайн під час карантину?

8 січня вступили у дію посиленні карантинні обмеження.

Попри це суб’єктам декларування не варто переживати щодо отримання інформації, необхідної для заповнення декларації. Адже практично всі необхідні дані можна отримати з електронних реєстрів за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Розповідаємо, яку саме інформацію можна знайти не виходячи з дому:

  1. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно(https://bit.ly/2zeaaIQ) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
  2. Офіційний електронний портал Держгеокадастру(https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
  3. Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань(https://bit.ly/35uO94s) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;
  4. Електронний кабінет водія(https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;
  5. Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України  (https://cabinet.tax.gov.ua/) – містить відомості про доходи;
  6. Портал електронних послуг Пенсійного фонду України(https://portal.pfu.gov.ua/) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;
  7. Укрпатент(https://bit.ly/2xxa7Hk) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи»;
  8. Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери».

Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.

Нагадуємо, що кампанія декларування триває до 31 березня.

Отримати роз’яснення щодо заповнення декларації можливо:

  • звернувшись до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі. Їхні контакти можна знайти за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/katalog-upovnovazhenyh/;
  • за телефоном Контакт-центру НАЗК +38 (044) 200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
  • у пошуку за ключовим словом у базі знань НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/;
  • для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром зверніться за адресою [email protected] або заповніть форму зворотнього зв’язку на нашому вебсайті.


Як правильно декларувати банківські рахунки?

Кампанія декларування триває. Цього року, аби у вас виникало якнайменше складнощів з поданням декларації, ми вже оновили Реєстр декларацій та підготували необхідні роз’яснення.

Сьогодні розкажемо, як правильно внести інформацію про банківські рахунки:

  • Потрібно декларувати всі банківські або інші фінансові установи (у тому числі за кордоном), у яких у вас або члена вашої сім’ї є відкриті рахунки.
  • Під обов’язок декларування підпадають рахунки відкриті за будь-яким типом (поточні, депозитні, умовного зберігання (ескроу) та ін.). До прикладу, це можуть бути рахунки, які ви відкрили неповнолітнім дітям для здійснення ними розрахунків, або ж рахунки, на які надходять виплати у зв’язку із народженням малюка. Слід зазначити, що рахунки умовного зберігання (ескроу) варто вказувати лише за умови, якщо рахунок був відкритий на ім’я суб’єкта декларування або члена його сім’ї.
  • До фінансових установ можуть належати, наприклад: кредитні спілки, недержавні пенсійні фонди, фонди фінансування будівництва та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, — інші послуги (операції), пов’язані з наданням фінансових послуг.
  • У декларації зазначаються номери рахунків, до яких такі картки видані та не зазначаються номери самих банківських карток. Відповідно номер зазначений на вашій картці не є номером рахунку. Так, наприклад, номери рахунків клієнтів банків формуються за стандартом IBAN.
  • Завершення строку дії банківської платіжної картки або завершення (припинення) надходжень на таку картку не тягне за собою автоматичне закриття рахунка у банківській установі (наприклад, у разі завершення соціальних виплат у зв’язку із досягненням дитиною 3-річного віку або припинення надходження заробітної плати у зв’язку із розірванням трудових відносин), крім випадків, передбачених законом або договором.
  • Зверніть увагу! Якщо ви інвестували кошти у забудовника, то у вас також може бути відкритий рахунок. Адже відповідно до Закону України «Про фінансово-кредитні механізми й управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю», система функціонування фонду фінансування будівництва передбачає відкриття управителем рахунку довірителю у системі обліку прав вимоги довірителів ФФБ.
  • Для правильного відображення відомостей про наявні рахунки, їхні номери та залишки коштів звертайтеся за інформацією до банківської або іншої фінансової установи, де вони відкриті.

Нагадуємо, що якщо ви або член вашої сім’ї відкриваєте валютний рахунок в установі банку-нерезидента, то ви зобов’язані у десятиденний строк повідомити про це Національне агентство у встановленому порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.

Така можливість уже передбачена в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій. Для подання повідомлення потрібно натиснути кнопку «Нове повідомлення про відкриття валютного рахунку».

Докладніше про декларування банківських рахунків за посиланням.

З усіма роз’ясненнями можливо ознайомитися у базі знань НАЗК. Щоб швидко знайти роз’яснення з необхідного питання, ви можете скористатися контекстним пошуком.



Ключові оновлення у роз’ясненнях щодо декларування: зміни до правил подання декларації “перед звільненням”

На сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) вже опубліковано оновлені роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства. Роз’яснення опубліковані у формі для друку, а також у Базі знань НАЗК, де ви можете легко знайти відповідь на необхідне питання за допомогою контекстного пошуку.

Звертаємо вашу увагу, що у цьогорічних роз’ясненнях з’явилося декілька змін, зокрема, стосовно подання декларації «перед звільненням».

Тепер якщо ви вирішили звільнитися за переведенням або в разі, якщо стали переможцем конкурсу та через це звільнилися з посади в одному органі й упродовж 20 робочих днів були прийняті на посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, в іншому органі, то це не вважається припиненням діяльності. А отже декларацію «перед звільненням» подавати не потрібно.

Нагадаємо, що раніше у таких випадках було передбачено, що декларацію «перед звільненням» можна було не подавати лише якщо на роботу було прийнято одразу на наступний день після звільнення з попереднього місця роботи.

Повний текст роз’яснення можливо переглянути за посиланнями: https://bit.ly/2YZpfrc.

Нагадуємо, якщо у вас виникають будь-які питання щодо заповнення декларації ви можете:

  • звернутися до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі. Їхні контакти можна знайти в розробленій НАЗК «Мапі уповноважених»: http://bit.ly/map_anticor;
  • зателефонувати до Контакт-центру НАЗК +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
  • знайти відповіді на сторінці Офісу розбудови доброчесності, скориставшись спеціальним хештегом #декларація_по_розділах: https://www.fb.com/prosvita.nazk;
  • скористатися пошуком за ключовим словом у базі знань НАЗК за посиланням: https://bit.ly/2LQ6QKf;
  • написати за електронною адресою [email protected] стосовно технічних питань.