Показати меню

Субсидії

Інструкція щодо реєстрації фізичної особи-отримувача субсидії у безготівковій формі в Особистому кабінеті на сайті Ощадбанку

Зарахування невикористаних коштів житлової субсидії на поточні рахунки одержувачів субсидії в АТ «Ощадбанк»

Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунку для виплати житлової субсидії, відображені на облікових записах одержувачів житлової субсидії, які утворилися станом на 1 червня, виплачуються одержувачам субсидій шляхом перерахування таких коштів на поточні рахунки зазначених осіб, відкриті в Банку.

Для категорії клієнтів, які мають поточні рахунки, відкриті в АТ «Ощадбанк», для виплати соціальної допомоги/депозитів та процентів по ньому/заробітної плати, відкриті на тарифному пакеті «Мій рахунок» або «Зарплатний», в автоматичному режимі на підставі персональних даних одержувачів субсидії, які зазначені в реєстрах нарахованих субсидій, здійснюється пошук в інформаційних системах Банку поточних рахунків, по яких не встановлено блокування операцій, не накладено арешт та платіжні картки, які випущені до цих рахунків, не заблоковані.

!!! У разі наявності у клієнта декількох поточних рахунків, обирається поточний рахунок, дата відкриття якого найближча до поточної дати.

Для категорії клієнтів, які не мають відкритих поточних рахунків, в АТ «Ощадбанк», для виплати соціальної допомоги/депозитів та процентів по ньому/заробітної плати, відкриті на тарифному пакеті «Мій рахунок» або «Зарплатний» після автоматичного пошуку поточних рахунків, та у разі відсутності у клієнтів рахунків, Банком в автоматичному режимі відкриваються поточні рахунки на користь одержувачів субсидії.

!!! Поточний рахунок відкривається у відділенні банку, яке найближче територіально розміщено до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, в який подавалася заява на призначення субсидії. Одержувач субсидії після 10 червня 2019 року може звернутися до контакт-центру АТ «Ощадбанк» (тел.0-800-210-800) для уточнення адреси відділення, в якому йому відкрито рахунок.

Одержувач субсидії звертається до відділення Банку, в якому відкрито рахунок, з документами, що дають змогу Банку верифікувати клієнта (паспорт, код), та отримує електронний платіжний засіб (платіжну картку).

Нагадуємо, що:

  • поточні рахунки на тарифному пакеті «Мій рахунок» — відкриваються безкоштовно;
  • видача коштів з поточних рахунків, відкритих на тарифному пакеті «Мій рахунок» в касі Банку, банкоматах Банку та банках-партнерах здійснюється без комісійної винагороди;
  • зарахування коштів готівкової субсидії на поточні рахунки клієнтів, відкриті на рахунки для виплати соціальної допомоги/депозитів та процентів по йому/заробітної плати здійснюється без комісійної винагороди;
  • комісія за підключення до смс-інформування сплачується відповідно до Тарифів за обслуговування поточного рахунку з використанням платіжної картки за тарифним пакетом «Мій рахунок».

Запитання можна задати за телефоном відділу забезпечення здійснення пасивних та касових операцій Ощадбанку: (061) 769 19 89; (061) 239 58 12.

_______________________________________________

До уваги отримувачів субсидії

В березні цього року стартує ще одна модель монетизації субсидій – «живі» гроші для розрахунків за комунальні послуги виплачуватимуться безпосередньо одержувачам субсидії. Отже всі, кому призначено субсидію в 2018 році, отримають у березні готівку для оплати комунальних платіжок за лютий 2019 року. Відповідно, у квітні прийдуть кошти для розрахунку за спожиті у березні послуги, у травні — за квітень. Субсидію пенсіонерам виплатять органи Пенсійного фонду, решті субсидіантам вона буде перерахована грошовим переказом через державний «Ощадбанк», який повідомляє наступне.

Для клієнтів, яким субсидії було призначено до 31 грудня 2018

Клієнти всіх категорій, яким субсидію було призначено до 31 грудня 2018 року, отримуватимуть субсидію у грошовій формі з березня 2019 року. Рахунки за комунальні послуги надходитимуть в повному обсязі без урахування субсидії, і субсидіант має самостійно і своєчасно оплачувати їх, використовуючи отримані кошти. Кошти, які в нього залишаться після отримання субсидії та оплати комунальних послуг (заощаджені за рахунок економного споживання послуг), він зможе витрачати на власний розсуд.

Для субсидіантів, які не є пенсіонерами

Для зручності всім субсидіантам, які не є пенсіонерами, необхідно перед відвідуванням банку пройти реєстрацію на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua або в Контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території України). Це дасть субсидіанту змогу самостійно обрати найближче відділення, зручний час та дату для отримання субсидії без черг.

Отримати субсидію ця категорія субсидіантів зможе з 12 числа кожного місяця грошовим переказом через систему «Швидка копійка» Ощадбанку або на поточні рахунки, відкриті в Ощадбанку. Для отримання потрібні лише паспорт та ідентифікаційний код.

При цьому якщо субсидіант, який не є пенсіонером, вже має поточний рахунок в Ощадбанку, то субсидію автоматично буде зараховано саме на цей рахунок, і Ощадбанк надішле SMS про її надходження (за умови активованої послуги SMS-банкінгу).

Якщо субсидіант не має  поточного рахунку в Ощадбанку, Міністерство соціальної політики надішле адресне повідомлення про суму призначеної субсидії та механізм її виплати через Ощадбанк.  При отриманні першої субсидії в грошовій формі через систему грошових переказів «Швидка копійка» субсидіанту буде запропоновано відкрити поточний рахунок. Це дасть змогу при зарахуванні подальших субсидій отримувати від Ощадбанку SMS про надходження субсидії (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Не потрібно буде кожного разу відвідувати відділення для отримання субсидії — вона буде автоматично зараховуватись банком на картку; отримуючи субсидію на картку, клієнт матиме змогу знімати кошти в будь-якому банкоматі, а також зручно та своєчасно оплачувати комунальні послуги в мобільному або інтернет-банкінгу «Ощад 24/7».

Для субсидіантів – пенсіонерів

Зазначаємо, що субсидіантам-пенсіонерам не потрібно додатково реєструватись для отримання субсидії. Пенсіонери-субсидіанти отримають субсидію одночасно з пенсією через Укрпошту або на свій банківський пенсійний рахунок (в Ощадбанку чи іншому банку, в якому вони зазвичай отримують пенсію).

Довідково:

Щодо інформації з будь-яких питань, пов’язаних із призначенням субсидії, субсидіантам слід звертатись до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, телефонувати на урядову «гарячу лінію» (1545) або подавати звернення на сайті урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.

Щодо інформації про спожиті послуги, нараховані суми, розмір заборгованості / переплати субсидіанти можуть звертатись до постачальників комунальних послуг.

Щодо реєстрації для відвідування відділення та механізму отримання виплат потрібно звертатись до Контакт-центру Ощадбанку, тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території України).

_______________________________________________

До уваги пенсіонерів та отримувачів субсидій

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року № 124 «Питання проведення індексації пенсій у 2019 році» з 1 березня 2019 року буде проведено автоматичний перерахунок відповідно до інфляції і зростання зарплат в країні, тобто осучаснення пенсій. Показник середньої заробітної плати збільшуватиметься на 50 % зростання середньої заробітної плати по країні «плюс» 50 % інфляції.

Формула перерахунку залишається незмінною. Вона застосовувалась для осучаснення пенсій в жовтні 2017, за нею розраховуються новопризначені пенсії. За нею будуть автоматично переглядатися пенсії кожного року. Ця формула враховує стаж (роки сплати соціальних внесків), рівень зарплати, яку отримував пенсіонер, і рівень середньої зарплати по країні — спеціальний показник для розрахунку пенсійних виплат. І саме цей показник буде тепер щорічно збільшуватись, а отже і збільшуватиметься розмір пенсії.

При проведенні перерахунку з березня 2019 року показник середньої заробітної плати в Україні, який був врахований для обчислення пенсії в жовтні 2017 року — 3764,40 грн, збільшиться  на 17 % та складе 4404,35 грн.

Для категорії осіб, у яких за результатами масового перерахунку з 01.03.2019 підвищення  не досягає 100 гривень (від 0,01 до 100 грн), встановлюється доплата таким чином, щоб загальна сума підвищення не була меншою за 100 гривен. Зазначена доплата не враховується при встановленні одноразової доплати до пенсії.

Також, з метою поліпшення пенсійного забезпечення громадян, протягом березня та квітня 2019 року особи, які мають повний страховий стаж і розмір їх пенсії станом на 1 березня поточного року буде меншим та / або дорівнюватиме 1669,20 грн, отримають одноразову доплату до пенсії в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого на 1 січня 2019 року, збільшеного на коефіцієнт 1,61 (1497,0 х 1,61 = 2410,17 грн). Виплату буде проведено рівними частками — в березні 1205,09 грн, в квітні поточного року — 1205,08 грн.

Однією із умов є необхідний наявний страховий стаж, у чоловіків 35 років, у жінок 30 років та для осіб, яким пенсія призначена до 01.10.2011 (до набрання чинності Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи») у чоловіків 25 років, у жінок 20 років.

Звертаємо увагу, що перевірка права на встановлення одноразової доплати до пенсії буде визначатись після проведення масового перерахунку пенсій з 01.03.2019.

Важливо! Перерахунки з 01.03.2019 будуть проведені автоматично та не потребують особистих звернень пенсіонерів до управління Пенсійного фонду.

Крім того з 1 березня 2019 року за рішенням Уряду (постанова Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 № 62) монетизовані житлові субсидії (для осіб, які подали документи на оформлення субсидій у 2018 році) пенсіонерам будуть виплачуватись органами Пенсійного фонду України.

Пенсіонерам – субсидіантам, які отримують пенсію через банки, кошти будуть перераховуватись прямо на їх пенсійні рахунки в банківських установах, де вони обслуговуються згідно договору.

Пенсіонерам, які отримують пенсійні виплати через підприємства поштового зв’язку АТ «Укрпошта» означені кошти будуть виплачуватись готівкою через виплатні об’єкти національного оператора поштового зв’язку.

Період здійснення виплати монетизованих субсидій буде синхронізовано з датами виплати пенсій. Тобто, кожен пенсіонер – одержувач субсидії отримає гроші у встановлену за графіком виплати пенсії дату впродовж виплатного періоду (з 4 по 25 число місяця).

Отже, пенсіонери з 1 березня отримають не тільки підвищену пенсію, а ще й виплату субсидій, якщо її призначено у 2018 році.

Паралельно діятиме запущена з січня 2019 року монетизація, яка передбачає розрахунки за спожиті послуги субсидіантами через «Ощадбанк» (для осіб, які подали документи на оформлення субсидій з 01.01.2019).

Нарахування сум субсидій, як і раніше, буде проводитись органами соціального захисту населення міста та районів.

Звертаємо увагу!

  1. Для отримання монетизованих субсидій надавати додаткові документи до управління Пенсійного фонду не потрібно.
  2. Виплата житлових субсидій Пенсійним фондом буде здійснюватись на підставі визначених структурними підрозділами органів соціального захисту населення даних про суми монетизованих субсидій пенсіонерів.
  3. За всіма питаннями, пов’язаними з визначенням права на субсидію або її розміру потрібно звертатись до відповідного органу соцзахисту.

Отримати консультацію від працівників Мелітопольського об’єднаного управління Пенсійного фонду України можна за адресою: 72319, м. Мелітополь, вул. Івана Алексєєва, 2; e-mail: melitopol@zp.pfu.gov.ua; гаряча лінія: тел. (0619) 42-08-25; skype: melitpfu. Або за адресою: 72503, смт. Якимівка, вул. М. Патріотів, 7; e-mail: akym@zp.pfu.gov.ua; гаряча лінія: тел. (0231) 9-15-67; skype: akym@zp.pfu.gov.ua. Або за адресою: 72202, смт. Веселе, вул. Козацька, 43; e-mail: vesel@zp.pfu.gov.ua; гаряча лінія: тел. (06136)2-14-70; skype: vespfu.

_______________________________________________

До уваги отримувачів субсидії

Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 № 62), у 2019 році житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг надається у вигляді «монетизації» за двома схемами, в залежності від дати подання заяви на призначення субсидії:

  1. Громадяни, яким призначено житлову субсидію з 1 жовтня 2018 (а саме ті, хто подав заяву та декларацію на призначення субсидії до управління соціального захисту населення у жовтні – грудні 2018, та ті, яким субсидія на опалювальний період 2018–2019 розрахована автоматично) отримають житлову субсидію готівкою. Готівку такі громадяни почнуть отримувати з березня:

Пенсіонерам субсидія буде зарахована на картку Ощадбанку та інші банки, в яких вони отримують пенсію. Тим пенсіонерам, які отримують пенсію поштою, субсидію принесуть працівники пошти. Тобто суми субсидії за лютий 2019 пенсіонери отримають одночасно з пенсією за березень 2019.

Отримувачі субсидії – не пенсіонери, для отримання субсидії, повинні, починаючи з 12 березня, звернутись до найближчого відділення Ощадбанку незалежно від того чи є вони клієнтами цього банку чи ні. При собі необхідно обов’язково мати паспорт та ідентифікаційний код. Для того щоб уникнути черг у банку та зекономити час при отриманні готівки, в Ощадбанку буде працювати «гаряча лінія», зателефонувавши на яку можна буде записатись у чергу на отримання субсидії на певний день і час. За номером телефону 0800 21 08 00, починаючи з 12 березня, можна телефонувати та ставати у чергу до будь-якого зручного відділення Ощадбанку, дзвінки за вказаним номером (з мобільного чи стаціонарного телефонів) є безкоштовними.

Звертаємо увагу, що після отримання готівки, громадяни самостійно оплачують комунальні платежі! В квитанціях за комунальні платежі суми субсидій відображені не будуть, тобто в квитанціях за лютий, які люди отримають у березні, будуть відображені «до сплати» повні суми за спожиті послуги.

  1. Громадянам, які звернулися за призначенням житлової субсидії з 1 січня 2019 (заяви були або будуть подані до управління соціального захисту населення у січні – квітні 2019), взагалі ходити нікуди не потрібно, Ощадбанк сам буде перераховувати суми субсидій на рахунки заявників у комунальних підприємствах, тобто для таких осіб, монетизація відбуватиметься автоматично, про що буде надіслано СМС-повідомлення (скільки нараховано субсидії та скільки і за які комунальні платежі необхідно сплатити самому заявникові). Відкривати рахунки та звертатись до Ощадбанку не потрібно. Двічі на рік, після 1 травня та після 1 жовтня, якщо будуть не використані суми субсидій — заявнику через СМС-повідомлення, скільки грошей він зекономив та як їх можна перевести у готівку (отримати на руки).

За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі субсидії повинні звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

За отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії повинні звертатися до надавачів комунальних послуг.

За отриманням інформації щодо операцій, здійснених за обліковим записом одержувача житлової субсидії щодо перерахування коштів надавачам комунальних послуг, одержувачі субсидії звертаються до Ощадбанку.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива («гроші на вугілля») надається, як і раніше, шляхом перерахування коштів на рахунок громадянина, якому призначено житлову субсидію, відкритий у банківській установі, чи виплачується йому готівкою через відділення пошти (в залежності від того, який спосіб було зазначено в заяві на призначення субсидії).

Ще одним важливим моментом являється той факт, що у зв’язку зі зміною форми заповнення заяви та декларації всім субсидіантам, яким було призначено субсидію за їх заявами поданими до 31 грудня 2018 року, а також тим, кому призначено житлову субсидію після 1 січня 2019 за рішенням комісії (а саме, наймачам (орендарям) житла, внутрішньо переміщеним особам, тим, кому призначено субсидію на фактичну кількість проживаючих осіб, та тим кому призначено з доходом меншим, ніж розмір мінімальної заробітної плати) необхідно в травні обов’язково з’явитись в управління соціального захисту населення або до уповноважених осіб сільської ради та ОТГ і подати нову заяву та декларацію про доходи для призначення житлової субсидії на неопалювальний період 2019 та за необхідності на розгляд заяви на комісії.

Якщо влітку субсидії зазвичай не було у зв’язку з перевищенням доходів, за бажанням можна звернутися одразу у жовтні 2019.

Тим, кому влітку буде призначено житлову субсидію за рішенням комісії (а саме, наймачам (орендарям) житла, внутрішньо переміщеним особам, тим, кому призначено субсидію на фактичну кількість проживаючих осіб, та тим кому призначено з доходом меншим, ніж розмір мінімальної заробітної плати) необхідно обов’язково звернутися і у жовтні для розгляду заяви на комісії — для призначення на опалювальний період 2019–2020.

_______________________________________________

До уваги пенсіонерів Запорізької області

Уже в березні цього року стартує ще одна модель монетизації субсидій — «живі» гроші для розрахунків за комунальні послуги виплачуватимуться безпосередньо одержувачам субсидії. Відповідна постанова № 62 була прийнята Кабінетом Міністрів України від 6 лютого 2019 року. Паралельно діятиме запущена з січня 2019 року монетизація, яка передбачає розрахунки за спожиті послуги субсидіантами через «Ощадбанк», і за результатами вже цього опалювального сезону виплату невикористаних субсидій одержувачам готівкою.

Отже всі, кому призначено субсидію з 2018 року, отримають у березні готівку для оплати комунальних платіжок за лютий 2019 року. Відповідно, у квітні прийдуть кошти для розрахунку за спожиті у березні послуги, у травні — за квітневу «комуналку».

Субсидію пенсіонерам виплатять органи Пенсійного фонду, решті субсидіантам вона буде перерахована грошовим переказом через державний «Ощадбанк».

Пенсіонери, які отримають пенсійні виплати через банки, зможуть зняти свою субсидію безпосередньо у банкоматі відповідного банку. Тим, у кого не має пенсійної картки, субсидію разом з пенсією доставить Укрпошта.

Кожному одержувачу субсидії, якому допомогу призначено з 2018 року, у березні Укрпошта доставить повідомлення про те, скільки і яким чином надійде сума коштів від Уряду для сплати «комуналки».

Отже, пенсіонери з 1 березня отримають не тільки  пенсію, а ще й виплату субсидії, якщо її призначено у 2018 році.

_______________________________________________

Призначення житлових субсидій з 1 січня 2019 року

Нагадуємо, що з 1 січня 2019 року Заяву про призначення житлової субсидії та Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії громадяни повинні подавати до управління соціального захисту населення лише за новими формами, затвердженими наказом Міністерства соціальної політики України від 02 травня 2018 року № 604 (в редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 21 листопада 2018 року № 1740).

Також, наказом  Міністерства соціальної політики України від 08 січня 2019 року № 11 додатково внесені зміни до форми Заяви про призначення житлової субсидії. Наразі це — Заява про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі через АТ «Ощадбанк».

Пов’язано це з тим, що з 1 січня 2019 року надання населенню житлових субсидій буде здійснюватись у грошовій формі через АТ «Ощадбанк».

Але для домогосподарств, яким субсидію призначено на опалювальний період 2018–2019 роки, до кінця опалювального періоду (30 квітня 2019 року) надання субсидії буде проводитись за попередніми правилами, шляхом перерахування коштів  підприємствам-надавачам житлово-комунальних послуг. Для отримання субсидії на неопалювальний період з 1 травня 2019 року таким заявникам необхідно буде звернутись з новою заявою та декларацією.

Наголошуємо, що новою формою заяви передбачено обов’язкове зазначення номера мобільного телефону заявника, на який йому будуть приходити SMS-повідомлення про розміри нарахованої субсидії та про стан розрахунків за житлово-комунальні послуги.

Шановні мешканці Мелітопольського району! За додатковими роз’ясненнями можна подзвонити на телефон «Гарячої лінії» управління 42-65-61 або звернутись до уповноважених осіб Ваших сільських рад, де Вам нададуть професійні консультації.

Додаток: форма нової Заяви про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі через АТ «Ощадбанк» на 3 арк. в 1 прим.

Заява

_______________________________________________

Деякі роз’яснення щодо надання субсидій

Що таке субсидія?

Житлова субсидія надається: на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, житлово-комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив; на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива один раз на рік.

Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою громадянам — мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком.

Житлова субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива призначається у разі, коли домогосподарство не отримує комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення.

Якщо для опалення житлового приміщення (будинку) одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ, та/або електрична енергія, соціальні нормативи для опалення (теплопостачання) приміщення (будинку) під час розрахунку житлової субсидії застосовуються тільки на одну комунальну послугу.

Хто має право на субсидію?

Право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, що проживають у житлових приміщеннях (будинках):

  • один із членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку);
  • один із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги;
  • індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги;
  • неповнолітні, які залишились без батьківської опіки за заявою опікуна (піклувальника).

Куди звернутися, щоб отримати субсидію?

Призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

Які умови призначення субсидії?

Житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), на яких розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії.

Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім’ї особи із складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства (крім доходів батьків у разі призначення субсидії студентам, які зареєстровані у гуртожитку за місцем навчання, та доходів одного з батьків дитини у разі призначення субсидії другому з батьків з дитиною у разі, коли батьки розлучені).

У разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за рішенням комісії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за даною адресою членів домогосподарства.

За рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично за даною адресою не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються.

Рішення комісії приймаються на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Які документи потрібні для отримання субсидії?

  • Заява про призначення житлової субсидії та декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
  • Довідки про доходи (у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру).
  • Договір найму (оренди) житла (за наявності).

Документи можуть бути надані поштою, у електронній формі через сайт Мінсоцполітики (https://subsidii.mlsp.gov.ua/), особисто.

Чи довго чекати відповіді, і як довго діє субсидія?

Рішення про призначення субсидії, відмову або подання документів на розгляд комісії приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей щодо доходів заявника, складу зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, забезпеченості громадян житловою площею та комунальними послугами тощо.

Субсидія призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, і розраховується:

  • на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;
  • на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

В яких випадках надання субсидії можуть припинити?

  • За поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об’єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли:

– домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день припинення надання такої послуги (послуг);

– громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за внесками за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, а також за житлово-комунальні послуги, обов’язкової частки внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день внесення подання об’єднанням;

– у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

– громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення;

– під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії.

  • За рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у разі, коли:

– виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи;

– громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

Поновлення надання житлової субсидії протягом сезону її призначення можливе з місяця, наступного за місяцем, в якому надійшло повідомлення про відновлення надання житлово-комунальної послуги (послуг), сплату заборгованості за житлово-комунальну послугу (послуги), оплату витрат на управління багатоквартирним будинком.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту, є Міністерство соціальної політики України.

Міністерство соціальної політики України знаходиться за адресою: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601.

Окрім того, необхідну консультацію ви можете отримати за телефоном гарячої лінії системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

Також детальну інформація можна отримати в управлінні соціального захисту населення або в уповноважених осіб, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

_______________________________________________

До уваги одержувачів субсидій

Управління соціального захисту населення районної державної адміністрації нагадує, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

З метою недопущення переплати бюджетних коштів громадянин, якому призначено субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про:

  • зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарства (орендар, внутрішньо переміщена особа — членів домогосподарства, які фактично проживають у житловому приміщенні (будинку), їх соціального статусу);
  • зміни у складі сім’ї члена домогосподарства;
  • зміну переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;
  • зміну переліку витрат на управління багатоквартирним будинком;
  • зміну управителя, виконавця комунальних послуг, створення об’єднання;
  • наявність у будь-кого із складу домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства транспортного засобу, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда);
  • купівлю або набуття права власності на земельну ділянку, квартиру (будинок), транспортний засіб (механізм), про оплату послуг на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. грн.

У разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні (будинку) осіб, складу сім’ї члена домогосподарства подаються нові заява і декларація.

Звертаємо Вашу увагу на те, що, у разі неповідомлення громадянином про вищезазначені обставини протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення, субсидія припиняється.

Нагадуємо Вам, що надання раніше призначеної субсидії також припиняється у разі коли:

  • громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановленої йому під час призначення житлової субсидії;
  • громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за внесками за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, а також за житлово-комунальні послуги, обов’язкової частки внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановленої йому під час призначення житлової субсидії;
  • у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинули на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру;
  • під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії;
  • сім’я переїхала в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість або настали обставини, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи);
  • громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

На вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення сума надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії повертається управителем, об’єднанням, виконавцем комунальної послуги, громадянином.

У разі  відмови управителя, об’єднання, виконавця комунальної послуги або громадянина добровільно повернути суму надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії питання про її примусове стягнення вирішується у судовому порядку.

_______________________________________________

Призначення субсидій за новим порядком

17 жовтня 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 841 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою впроваджено оновлений порядок надання житлових субсидій (набрала чинності з 01.10.2018)

З урахуванням прийнятих змін з жовтня поточного року субсидія на оплату житлово-комунальних послуг тепер призначатиметься з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону (30 квітня) і розраховуватиметься окремо на неопалювальний та опалювальний сезони.

Домогосподарствам, яким субсидія була призначена на неопалювальний сезон 2018 року, у тому числі без визначення її розміру (в розмірі 0 гривень), продовжується термін дії субсидії до кінця опалювального сезону, і проводиться розрахунок розміру субсидії на опалювальний сезон без повторного звернення громадян.

УВАГА! Однак для окремих сімей з 1 жовтня 2018 року призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:

  • внутрішньо переміщені особи (зможуть оформити субсидію без договору оренди житла лише на підставі заяви і декларації, з зазначенням складу домогосподарства);
  • орендарі житлових приміщень (будинків);
  • особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають (тобто субсидія призначалась на підставі рішення комісії, без врахування до складу сім’ї таких осіб);
  • особи, у яких відбулися зміни у складі сім’ї ;
  • сім’ї, які мають прострочену понад 2 місяці заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги в сумі, що перевищує 20 неоподаткованих прожиткових мінімумів (340 грн).

Перелік документів залишається незмінним: для призначення субсидій подається заява та декларація.

За додатковими роз’ясненнями можна подзвонити на телефон «гарячої лінії» управління соціального захисту населення: 42 65 61 або звернутись до уповноважених осіб ваших сільських рад, де вам нададуть професійні консультації.

_______________________________________________

Деякі роз’яснення щодо призначення житлових субсидій

Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 841), заява і декларація вважаються не поданими у разі, коли:

  • не внесені у повному обсязі відомості про членів домогосподарства (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером));
  • не внесені у повному обсязі відомості про членів сім’ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний зв’язок з особою із складу домогосподарства, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером));
  • не зазначені відомості про адресу домогосподарства та номери особових рахунків на житлово-комунальні послуги;
  • відсутня згода на обробку персональних даних про членів домогосподарства та членів сім’ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії, даних про доходи та майно.

Крім того, якщо вищезазначені дані повністю внесені до заяви та декларації, але виявленні помилки, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє громадянину про необхідність протягом 30 календарних днів виправлення помилки. Якщо протягом визначеного строку громадянин не виправив помилки у заяві та/або декларації, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення відмовляє у призначенні житлової субсидії. Зазначений строк може бути продовжено на час хвороби заявника, що підтверджується документально.

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру.

_______________________________________________

До уваги отримувачів субсидії

Відповідно до законодавства України на оплату житлово-комунальних послуг пільги надаються окремим категоріям громадян у межах соціальних нормативів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування». Норма споживання природного газу для опалення складає 4,5 куб. м на 1 кв. м пільгової опалювальної площі на місяць в опалювальний період.

Згідно розпорядження голови Мелітопольської райдержадміністрації від 02.11.2018 № 526 «Про початок та проходження опалювального сезону 2018/2019 років на території Мелітопольського району» для індивідуальних будинків, квартир одно- та багатоповерхових будинків, які мають індивідуальне опалення та опалення яких здійснюється природним газом/електричною енергією, початком опалювального сезону вважається 16.10.2018.

Відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848, зі змінами, розмір субсидії на опалювальний сезон для домогосподарств, які використовують природний газ для індивідуального опалення, розраховується з 16 жовтня по 15 квітня включно.

_______________________________________________

Призначення субсидій за рішенням комісії

Відповідно до п. 6 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2018 р. № 329),  якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи старше 18-річного віку та в яких у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, взагалі відсутні доходи; або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати; та/або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний — житлова субсидія не призначається.

В окремих випадках, виходячи з конкретних обставин, що склалися, субсидія може бути призначена за рішенням комісії. Для розгляду справи на комісії управління соціального захисту населення може запропонувати заявнику подати додаткові документи, які не передбачені цим положенням, але необхідні для прийняття рішення. Заявник також має право самостійно подати додаткові документи навіть у разі, коли структурний підрозділ управління соціального захисту населення не пропонував подати такі документи для розгляду комісією.

Для отримання більш детальної інформації стосовно права на призначення субсидії за рішенням комісії ви можете звернутися до уповноважених осіб ваших сільських рад або подзвонити за телефоном «гарячої лінії» управління соціального захисту населення районної державної адміністрації 42 65 61.

_______________________________________________

«Гаряча лінія» з питань надання житлових субсидій

lineВ управлінні соціального захисту населення районної державної адміністрації забезпечена безперебійна робота «гарячої лінії» з питань надання населенню житлових субсидій.

В Приймальні громадян управління соціального захисту населення працює телефон «гарячої лінії», 42-65-61.

Шановні громадяни Мелітопольського району! За роз’ясненнями та консультаціями, стосовно призначення або перерахунків житлових субсидій, можна звертатись до управління соціального захисту населення Мелітопольської райдержадміністрації за телефоном 42-65-61 або до уповноважених осіб сільських рад, де Вам нададуть професійні консультації та допоможуть правильно заповнити заяву та декларацію.

_______________________________________________

Що таке житлова субсидія?

subsydiaЖитлова субсидія – це допомога, яка надається державою з коштів бюджету тим родинам чи одиноким громадянам, у яких сукупна сума витрат на комунальні послуги перевищує встановлений державою відсоток від щомісячного доходу.

Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб. Кількість осіб визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія. У разі коли кількість фактично проживаючих осіб є іншою ніж кількість зареєстрованих – субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих осіб (осіб які фактично проживають) на підставі рішення районної комісії.

Також, в окремих випадках, на підставі рішення комісії, субсидія може призначатися особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію.

У разі призначення субсидії пільги з оплати житлово–комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), у період її отримання не нараховуються.

_______________________________________________

Завантажити документ Все про субсидії

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить