Показати меню

Питання державної служби

Про затвердження Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців

______________________________

Внесено зміни до Порядку визначення спеціальних вимог до осіб,  які претендують на зайняття посад державної служби категорії «Б» і «В», затвердженого наказом НАДС від 06.04.16 № 72

Після внесення змін та уточнень процедура визначення спеціальних вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії «Б» і «В» відбуватиметься наступним чином.

Спеціальні вимоги визначає суб’єкт призначення шляхом затвердження умов проведення конкурсу за формами, визначеними Порядком проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246.

За змістом спеціальні вимоги є описом вимог до досвіду роботи осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В», їх освіти, компетентностей, професійних знань, необхідних для ефективного виконання обов’язків за відповідною посадою державної служби.

З метою розроблення службою управління персоналом державного органу спеціальних вимог формується заявка на добір персоналу у якій зазначається:

  • інформація про посаду (посади) на підставі положення про державний орган, положення про структурний підрозділ, посадової інструкції, структури, штатного розпису;
  • завдання та обов’язки для певної посади, необхідні для забезпечення ефективного виконання завдань і функцій безпосередньо структурним підрозділом та державним органом в цілому;
  • вимоги до досвіду роботи, освіти, професійних знань, компетентностей особи, яка здатна ефективно виконувати завдання та обов’язки за посадою.

Для посад з однаковими посадовими обов’язками може формуватись одна заявка із зазначенням кількості посад, на які здійснюється добір персоналу.

Заявку на добір персоналу формують:

  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та обіймають посади керівників територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс;
  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та обіймають посади керівників апаратів місцевих державних адміністрацій, їх заступників; керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій; керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій зі статусом юридичної особи публічного права, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом відповідної місцевої державної адміністрації;
  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та обіймають посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом державного органу;
  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «В», визначені структурою державних органів, у разі недоцільності утворення структурних підрозділів, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом державного органу;
  • на інші посади державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», — безпосередні керівники.

Заявку на добір персоналу подають до служби управління персоналом державного органу.

Служба управління персоналом відповідного державного органу:

  • аналізує заявку на добір персоналу та на її основі розробляє спеціальні вимоги;
  • готує проект умов проведення конкурсу, який погоджує з особою, яка формувала заявку на добір персоналу, крім випадків формування такої заявки суб’єктом призначення;

готує проект наказу про затвердження умов проведення конкурсу, який подає керівнику державної служби/суб’єкту призначення.

______________________________

Національна академія державного управління при Президентові України

naduНАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ оголошує прийом слухачів на навчання за денною, вечірньою та заочною формою для підготовки фахівців освітнього ступеня магістра за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування»

Прийом на навчання здійснюється відповідно до Закону України «Про вищу освіту» та за умовами, визначеними Положенням про прийом слухачів до Національної академії державного управління при Президентові України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2013 року № 255.

Термін навчання за денною формою − 18 місяців, за вечірньою та заочною − 30 місяців. На навчання приймаються громадяни України, які мають вищу освіту.

Вступні випробування проводяться з 11 по 23 червня.

Зарахування − до 10 липня.

Початок занять з 1 вересня.

Документи подаються особисто до приймальної комісії Національної академії (м. Київ) з 02 квітня по 01 червня 2018 року, до Дніпропетровського, Львівського, Одеського та Харківського регіональних інститутів державного управління з 02 квітня по 16 червня 2018 року.

Приймальна комісія Національної академії та її регіональних інститутів державного управління працює щодня, крім неділі, з 9 до 18 години (у суботу з 10 до 16 години) за адресами:

Національна Академія (м. Київ): 03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 20,

тел.: (044) 455-68-01, www.асаdemy.gov.uа

Дніпропетровський регіональний інститут державного управління

49044, м. Дніпро,

вул. Гоголя, 29,

тел.: (056)745-52-41, (056)794-58-06.

www.dbuapa.dp.ua

Львівський регіональний інститут державного управління

79491, м. Львів, смт Брюховичі,

вул. Сухомлинського, 16,

тел.: (032)244-81-12.

www.lvivacademy.com

Одеський регіональний інститут державного управління

65009, м. Одеса, вул. Генуезька, 22,

тел.: (048)705-97-11, (048)705-97-13.

www.oridu.odessa.ua

Харківський регіональний інститут державного управління

61050, м. Харків,

Московський проспект, 75,

тел.: (057)732-65-05.

www.kbuapa.kharkov.ua

______________________________

Утворення Ради управління людськими ресурсами державної служби при НАДС

Рада утворена наказом НАДС від 07 грудня 2017 року № 248, є консультативно-дорадчим органом при НАДС, який провадить свою діяльність на громадських засадах. Положення про Раду затверджено наказом НАДС від 15 лютого 2018 року № 47. Завданнями Ради є:

— формування пропозицій щодо розвитку сучасного управління людськими ресурсами на державній службі з координацією діяльності НАДС;

— участь у визначенні пріоритетів та механізму інституційного, інформаційного та іншого забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо управління людськими ресурсами на державній службі;

— сприяння обміну досвідом та інформацією щодо управління людськими ресурсами на державній службі;

— формування пропозицій щодо адаптації та практичного застосування передового міжнародного досвіду з управління людськими ресурсами на державній службі та інші.

Кількісний та посадовий склад Ради затверджено наказом НАДС від 15 лютого 2018 року № 48. До складу Ради входить: голова, секретар та члени Ради. Організаційною формою роботи Ради є засідання, що проводяться у разі потреби, але не рідше ніж один раз на півроку.

Відкриття першого організаційного засідання Ради відбулося 16 лютого 2018 року. Голова НАДС К. О. Ващенко висловив сподівання, що запропоновані форми роботи Ради дозволять членам досягти поставленої мети Ради. Окреслив тематику запропонованих секцій першого організаційного засідання: конкурсна процедура добору кадрів на державну службу: здобутки та перспективи; новації в оцінюванні діяльності державних службовців «2018»; створення інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами на державній службі «HRMIS»; актуально про зміни до законодавства. Презентував присутнім науково-практичний коментар до Закону України «Про державну службу», до розробки якого долучилися як теоретики, так і практики.

Зазначений коментар розміщений в електронному форматі на офіційному сайті НАДС за посиланням http://pravo.org.ua/ua/about/books/commentary/.

______________________________

Про забезпечення осіб з інвалідністю, які бажають взяти участь в конкурсі на зайняття посад державної служби

Для підготовки та внесення змін до порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби 23 березня 2018 року відбулася робоча зустріч щодо забезпечення осіб з інвалідністю, які бажають взяти участь в конкурсі на зайняття посад державної служби, розумним пристосуванням.

Мета робочої зустрічі — актуалізація спільного напрацювання алгоритму дій, який буде реальним для виконання службами управління персоналом і конкурсними комісіями; забезпечення на належному рівні потреб осіб, які претендують на зайняття посад державної служби; підготовка методичних рекомендацій щодо забезпечення осіб з інвалідністю, які бажають взяти участь у конкурсі на зайняття посад державної служби, розумним пристосуванням.

Під час робочої зустрічі обговорено питання:

  • Що таке розумне пристосування?
  • Які є види розумного пристосування?
  • Як забезпечити рівні умови кандидатів під час конкурсу?
  • Як подолати або   оминути   бар’єри,   з   якими   стикаються   люди   з інвалідністю під час конкурсу?
  • Які є критерії «розумності»   забезпечення   розумного   пристосування органом державної влади?
  • Які можуть бути індивідуальні рішення служб управління персоналом у частині забезпечення розумного пристосування на різних етапах конкурсу?
  • Чи є потреба внесення змін та доповнень до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби?

Заступник Голови НАДС Андрій Заболотний у вступному слові зазначив, що питання, які будуть обговорені під час робочої зустрічі, мають стати основою для підготовки певних змін до законодавчих актів щодо проведення конкурсу на зайняття посад державної служби.

Директор генерального департаменту з питань управління персоналом НАДС Наталія Алюшина у своїй промові наголосила, що наразі всі зацікавлені учасники процесу реформування державної служби намагаються зробити процес конкурсного відбору ефективним, прозорим та відкритим, чесним та таким, що забезпечить права всіх учасників конкурсу: і кандидатів, і членів конкурсних комісій, і адміністраторів. Водночас терміновим та важливим для нас є питання доступу до державної служби осіб з інвалідністю.

Наголошено також, що пунктом 20 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби передбачено, що особа з інвалідністю, яка бажає взяти участь у конкурсі та потребує у зв’язку з цим розумного пристосування, подає заяву за встановленою формою про забезпечення в установленому порядку розумного пристосування. «Ми зіткнулися з тим, що немає механізму такого забезпечення. Служби управління персоналом інколи не знають, що робити в таких випадках, як забезпечити розумне пристосування. Тому Генеральний департамент взяв на себе зобов’язання узагальнити напрацювання з цих питань та представити їх для обговорення», — зауважила Наталія Алюшина.

Учасники зустрічі у своїх виступах акцентували увагу на проблемах, які виникають у осіб з інвалідністю під час проходження конкурсу на посади державної служби. Це, зокрема, непристосованість приміщень, де відбуваються конкурси, електронне подання документів для участі у конкурсі і користування порталом вакансій державної служби особами з вадами зору, а також проведення співбесіди з кандидатами, які потребують допомоги перекладача-сурдолога.

За результатами дискусії прийнято рішення узагальнити всі зауваження та пропозиції для проведення фінальної зустрічі 27 квітня 2018 року та розглянути можливість і проведення належної РR-кампанії для осіб з інвалідністю щодо залучення їх на державну службу, а також забезпечити наявність на сайті career.gov.ua відповідної позначки для осіб з інвалідністю для визначення, які розумні пристосування їм потрібні.

______________________________

Інтегрована інформаційна система управління людськими ресурсами ― новий етап реформи державної служби

Національним агентством України з питань державної служби розпочато перший етап розробки інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами на державній службі HRMIS принципової для України інновації, яка регулюватиме питання, пов’язані з управління персоналом у державних органах.

Реалізація даного проекту провадиться за підтримки Світового банку, згідно з Угодою, підписаною від імені Уряду Першим Віце-прем’єр-міністром України Міністром економічного розвитку і торгівлі України Степаном Кубівим.

HRMIS передбачена Стратегією реформування державної служби в Україні на 2016–2020 роки та покликана забезпечити модернізацію процесів, визначених Законом України «Про державну службу», зокрема, добір персоналу, спрощення діловодства, процедура проведення конкурсу, розвантаження служб управління персоналом від виконання невластивих чи зайвих функцій, ведення реєстру, облік персональних даних тощо будуть переведені в цифровий режим, що повністю замінить паперовий документообіг та стане єдиною системою для всіх державних органів.

За ініціативою Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі НАДС 30 січня 2018 року під головуванням Костянтина Ващенка проведено першу робочу зустріч з керівниками служб управління персоналом державних органів. Зокрема, в заході взяли участь представники Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, міністерств та інших відомств.

На зустрічі презентовано місію та завдання проекту, опис алгоритму діяльності за напрямами і процесами, організаційну структуру проектної команди та етапність робіт.

Костянтин Ващенко, Голова Національного агентства з питань державної служби зауважив: «HRMIS забезпечить електронний обмін інформацією між державними органами, покращить моніторинг ефективності діяльності, підвищить прозорість і відкритість інформації щодо людських ресурсів. Розуміємо, що створення такої глобальної мережевої системи неможливе без залучення представників відомств з урахуванням їх індивідуального практичного досвіду та пропозицій».

«Участь представників усіх державних органів в процесі розробки системи є особливо актуальною на першому етапі робіт при підготовці технічного завдання. Якість програми, зручність у застосуванні не лише підвищить мотивацію та продуктивність роботи користувачів, але й виконуватиме запит громадськості про прозорість і доступність інформації стосовно персонального складу та розміру заробітної плати працівників», акцентувала Наталія Алюшина, директор Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі НАДС, керівник робочої групи проекту.

______________________________

Національне агентство України з питань державної служби підбило підсумки роботи за рік

dsНапередодні відзначення Дня державної служби Національне агентство України з питань державної служби за результатами впровадження Закону України «Про державну службу» та інших питань застосування законодавства у сфері державної служби підбило підсумки роботи за рік.

Як наголосив голова НАДС Костянтин Ващенко, за рік, що минув, зроблено доволі багато. Водночас Україна знаходиться на шляху модернізації системи державної служби, який не позбавлений ризиків, суперечностей і непорозумінь, що мають стати основою й передумовою подальших досягнень у формуванні та реалізації державної політики у сфері державної служби.

Саме 1 травня 2016 року набув чинності новий Закон України «Про державну службу», який покликаний забезпечити європейську якість державного менеджменту, підвищити ефективність прийняття рішень органів влади в інтересах сустільства, гарантувати доступність адміністративних послуг для громадян, а також представити нові можливості для професійної самореалізації державних службовців.

З метою належної реалізації Закону України «Про державну службу» та повноцінного функціонування системи державної служби в установлені строки забезпечено прийнняття підзаконних актів, забезпечено нормативно-правове підгрунтя для врегулювання та ефективної діяльності Комісії з питань вищого корпусу державної служби.

Для забезпечення сприятливих умов щодо реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях, забезпеченно ведення і оприлюднення переліку вакантних посад державної служби в державних органах, супровід онлайн тестувань та оприлюднення переможців конкурсів.

З метою захисту права на державну службу та прав державних службовців розроблено та забезпечено прийняття нормативно-правових актів, якими регулюється механізм контролю у сфері державної служби.

Законом України «Про державну службу» передбачено проведення реформування системи оплати праці державних службовців з метою забезпечення її конкурентоспроможності на ринку праці, підвищення рівня прозорості, передбачуваності та справедливості при її нарахуванні.

Упродовж року центральним апаратом НАДС проведено 79 позапланових перевірок, у тому числі 1 у складі робочої групи Адміністрації Президента України. Територіальними органами НАДС проведено 491 перевірку дотримання законодавства про державну службу. Контрольні функції НАДС реалізуються також шляхом проведення службових розслідувань з питань дотримання державними службовцями законодавства з питань державної служби. Крім того, проведено роботу щодо узагальнення практики застосування положень Закону України «Про державну службу» у частині здійснення державними органами дисциплінарних впроваджень.

З метою надання роз’яснень новацій законодавства про державну службу НАДС та його територіальними органами проводились відповідні комунікативні заходи.

Ключовим викликом і водночас пріоритетним для НАДС після вступу в дію Закону України «Про державну службу» стала його належна імплементація.