Показати меню

Охорона здоров’я

medlogoУ галузі охорони здоров’я продовжувалася робота з покращення якості надання медичної допомоги населенню.

Медичну допомогу населенню району на первинному рівні надають КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради» та КНП «Вознесенська амбулаторія загальної практики сімейної медицини Мелітопольського району Запорізької області». На вторинному рівні медичну допомогу надає КНП «Мелітопольська центральна районна лікарня» Мелітопольської районної ради, яке рішенням сесії Мелітопольської районної ради від 10.12.2020 № 20 було передано до комунальної власності територіальної громади м. Мелітополя.

======================================

До уваги мешканців району!

На території об’єднаного Мелітопольського району працює мобільна бригада КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Мелітопольської районної ради Запорізької області» з вакцинації від COVID-19.

Медичними працівниками бригади вакцинуються військовослужбовці, вчителі які беруть участь в ЗНО, маломобільні групи населення та особи які надають догляд за цією групою людей.

Якщо ви бажаєте вакцинуватись, телефонуйте своєму сімейному лікарю або за телефоном (06192) 5-21-22 і отримуйте всю інформацію щодо вакцинації.

Ваше здоров’я у ваших руках!

======================================

Що таке електронна медична карта

Електронна медична картка – це історія звернень та захворювань пацієнта, яка зберігається не на папері, а в електронній системі охорони здоров’я. Доступ до електронної медичної картки пацієнта має його сімейний або лікуючий лікар. При цьому, всю інформацію про пацієнта бачить лише його сімейний лікар, а необхідну для призначення лікування – лікуючий лікар.

Це означає, що коли пацієнт приходить на консультацію, наприклад, до невролога за е-направленням, то цей лікар бачить тільки загальну електронну анкету пацієнта. А також електронний запис сімейного лікаря, з яким він скерував пацієнта до вузького фахівця.

У разі повторного звернення саме до цього невролога, лікар побачить свої попередні записи.

Записи інших лікарів, невролога чи будь-якого іншого, не побачить.

Але може бути так, що лікарю-неврологу потрібна для постановки діагнозу чи призначення лікування історія звернень пацієнта до алерголога. В такому разі він запитає у пацієнта дозвіл на доступ до конкретних даних. Пацієнт отримує на телефон смс з кодом. Тільки назвавши цей код лікареві, пацієнт підтвердить дозвіл відкрити додаткові дані.

Сьогодні пацієнти поки що не мають доступу до власної медичної картки в електронній системі. За необхідності лікар зможе роздрукувати консультаційний висновок, де міститиметься причина звернення, діагноз, призначення лікування або направлення на додаткове обстеження. Але в наступному році, коли запрацює сервіс «Електронний кабінет пацієнта», пацієнт бачитиме власну електронну медичну картку.

======================================

Електронні сервіси для пацієнтів. Роз’яснення НСЗУ

Цифрова трансформація процесів охорони здоров’я насамперед поліпшує доступ до медичної допомоги для пацієнтів. Вона допомагає пацієнтам отримувати якісні медичні послуги. Але не перетворює медичного працівника на сервіс із надання послуг. І не виключає лікаря із процесу надання медичної допомоги.

Наприклад, якщо пацієнт записався на прийом з метою оформити довідку для майбутнього першокласника, це не означає, що педіатр має автоматично видати такий документ, без огляду дитини та заключень необхідних вузьких спеціалістів.

Або щодо електронного рецепта на «Доступні ліки». Пацієнт може отримати такий рецепт по телефону, без особистого відвідування лікаря, але лише в тому разі, коли відповідний діагноз вже встановлено, схему лікування призначено. Так само буде і з електронними листками непрацездатності. Лікар засвідчує непрацездатність пацієнта через створення електронного медичного висновку після прийому, огляду та встановлення діагнозу.

Другий момент – електронні сервіси дозволяють пацієнту планувати візити до медичного закладу та уникнути черг у поліклініці. Але не є перепусткою для пацієнта отримати певну медичну допомогу поза чергою. Наприклад, електронне направлення дозволяє обрати будь-який заклад, щоб потрапити на консультацію до певного лікаря. Але пацієнт має попередньо записатися на прийом до такого лікаря і прийти на запланований час.

Тепер власне про електронні інструменти, які вже працюють.

Електронний рецепт на «Доступні ліки».

Дозволяє отримувати безоплатно або з незначною доплатою лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворювань, первинної та вторинної профілактики інфарктів та інсультів, лікування діабету ІІ типу та бронхіальної астми. У разі наявності хронічного чи затяжного захворювання, або необхідності продовження лікування за попередньо встановленим діагнозом та схемою лікування пацієнт може отримати такий рецепт по телефону.

Електронне направлення.

Пацієнт самостійно обирає спеціалізований медзаклад, в якому отримати послуги за Програмою медичних гарантій, незалежно від свого місця проживання чи реєстрації, або того, в якому районі чи місті працює лікар, який виписав це направлення.

Пацієнт може звернутись в комунальний заклад або у приватну клініку чи до лікаря, який має власну практику, якщо вони уклали договори з НСЗУ на надання відповідних послуг. А НСЗУ перерахує кошти саме тому закладу, в який звернувся за допомогою пацієнт.

Електронний медичний висновок про народження, а також сервіс єМалятко.

Медичний висновок про народження отримують пацієнтки у пологовому будинку після народження дитини. Це – електронний документ, який містить перелік відомостей про малюка та є підтвердженням його народження. Номер медвисновку складається з 16 латинських літер та цифр. Його надсилають батькам дитини у смс або за потреби роздруковують інформаційну пам’ятку про нього.

Медичний висновок про народження дозволяє користуватись сервісом єМалятко. Послуги, які зараз доступні онлайн завдяки сервісу є Малятко:

  • обов’язкова послуга – державна реєстрація народження та визначення походження дитини;
  • додаткові: присвоєння дитині податкового номера; призначення допомоги при народженні; реєстрація місця проживання дитини; внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів та інші.

Кілька слів про електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність в рамках електронного листка непрацездатності (проєкт еЛікарняний).

З 4 червня розпочався поступовий перехід від паперового листка непрацездатності до електронного. Перехідний період тривав до 1 вересня. Тепер сімейний або лікуючий лікар пацієнта фіксує випадок тимчасової непрацездатності через створення в електронній системі охорони здоров’я медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Після цього зазначена інформація автоматично передається до реєстру електронних листків непрацездатності Пенсійного фонду. Якщо пацієнт має право на відшкодування у зв’язку з непрацездатністю, то інформація передається далі – для здійснення відшкодувань до системи Фонду соціального страхування.

Таким чином, лікар займається виключно медичною частиною та не заповнює жодної адміністративної інформації про роботодавця, його назву, адресу тощо. Пацієнту не потрібно турбуватись, що він може вказати назву місця роботи некоректно і через це доведеться виправляти документ. При цьому слід зауважити, що медична інформація, яка стосується діагнозів, призначень тощо з електронної системи охорони здоров’я в системи Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування не передається.

У 2021 році електронні сервіси для пацієнтів будуть ще розширені. Планується запуск Ковідного сертифікату та електронного кабінету пацієнта. Ці сервіси також покращують доступ пацієнта до медичних послуг, пришвидшують обмін інформацією між державними установами, вилучають з обігу зайві паперові документи. Крім того, економлять час на зборі печаток та чергах за цими печатками. Ковідний сертифікат до того ж дозволить заново відкрити можливості для подорожей громадян.